Nieuws van Busleyden Atheneum

  • 1 juni 2021
kortfilm_Kaat

Kortfilm 'De rode noot'

De leerlingen van GO! Busleyden Atheneum campus Pitzemburg hebben tijdens het seminarie socio-culturele activiteiten een kortfilm gemaakt.
campus caputsteen
  • 27 april 2021

Wordt Campus Caputsteen de meest innovatieve school van Vlaanderen?

Cabaretier Henk Rijckaert geeft op dinsdag 27 april een innovatieworkshop aan leerlingen van Busleyden Atheneum campus Caputsteen in het kader van Innovatiecampus.  
Ccaput 1
  • 9 april 2021

Secundair freinetonderwijs officieel erkend

De Vlaamse regering heeft het freinetonderwijs dat Busleyden Atheneum campus Caputsteen aanbiedt in de tweede graad nu ook formeel gevalideerd. Eerder gebeurde dit al voor de eerste graad. De freinetpedagogie wordt zo uit de grijze zone gehaald en erkend binnen het secundair onderwijs.
webbanner_vraag-maar-raak
  • 15 maart 2021

Grote 'vraag-maar-raakdag' was een groot succes

HONDERDEN ONLINE GESPREKKEN OP GROTE-VRAAGMAAR-RAAKDAG BUSLEYDEN ATHENEUM
sportzaal_Caputsteen
  • 23 april 2021

Op welke manier vieren Mechelaars feest?

LEERLINGEN INTERVIEWEN MECHELAARS OVER HUN MANIER VAN FEESTVIEREN
De voorgevel van Campus Zandpoort steek in een nieuw jasje. Ook de lokalen werden helemaal vernieuwd.
  • 1 april 2021

Campus Zandpoort brengt de klas tot in de huiskamer

Busleyden Atheneum campus Zandpoort stelt lessen open voor twaalfjarigen en hun ouders.
Boem 'corona' paukeslag
  • 15 maart 2021

Boem Paukeslag anno 2021

WAT DOET EEN JAAR OP DE PAUZEKNOP MET JONGEREN?
ProfielYenteHeus
  • 22 april 2021

Oudleerling aan het woord: Yente Heus (IT)

Interview oud-leerling Yente Heus   Korte bio Naam: Yente Heus Leeftijd: 19 jaar Studierichting: Information Technology – klas van 2019
Nieuwe opleiding Staasart
  • 1 april 2021

Nieuwe richting op Campus Stassart

NIEUW: OPLEIDING DEFENSIE EN VEILIGHEID START OP BUSLEYDEN ATHENEUM CAMPUS STASSART
BAZCRAFT
  • 11 maart 2021

BAZCRAFT: de kunst van het spelend leren

In GO! Busleyden Atheneum campus Zandpoort geven ze de leerlingen ruimte om te experimenteren en hun leerproces in eigen handen te nemen. En daar ontstaan mooie dingen uit.